پلتفرم تحلیل داده مشتریان و بازاریابی داده محور

اینگرو مجموعه راهکارهایی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با تحلیل داده‌های مشتریان‌شان و استفاده از هوش‌مصنوعی فرایند بازاریابی و تصمیمات خود را داده‌محور کنند.

پلتفرم تحلیل داده مشتریان و بازاریابی داده محور

اینگرو مجموعه راهکارهایی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با تحلیل داده‌های مشتریان‌شان و استفاده از هوش‌مصنوعی فرایند بازاریابی و تصمیمات خود را داده‌محور کنند.

  • ۰
  • ۰

در مقاله قبلی ( بیگ دیتا چیست؟) به طور مفصل در ارتباط با تعریف بیگ دیتا، تاریخچه کلان داده، کاربرد و کارایی big data، مقررات و چالش های کلان داده و… بررسی های لازم را انجام دادیم. اگر در ارتباط با مفهوم Big Data می خواهید تمام جوانب را بررسی کنید در ابتدا مقاله قبلی و بعد این مقاله را مطالعه کنید.

بازاریابی داده محور ( Data-Driven Marketing ) :

بازاریابی داده محور روشی برای بازاریابی است که با استفاده از داده های به دست آمده از طریق تعاملات مشتری، می تواند دیدگاه بهتری در مورد انگیزه ها، ترجیحات و رفتارهای مشتریان کسب کند. بازاریابی مبتنی بر داده در نهایت به شرکت ها کمک می کند تا عملکرد کانال بازاریابی خود را بهینه کنند و در عوض تجربه مشتریان خود که منجر به درآمد و سود بیشتر می شود را افزایش دهند.

تصمیم گیری داده محور

تصمیم گیری مبتنی بر داده (DDDM) فرایندی شامل جمع آوری داده ها بر اساس اهداف قابل اندازه گیری یا KPI ها، تجزیه و تحلیل الگوها و اطلاعات حاصل از این بینش ها است که استفاده از آنها برای توسعه استراتژی ها و سود آوری تجارت شما مفید است.

تصمیم گیری داده محور در تجارت، به اشکال مختلف دیده می شود. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است:

  • پاسخ های نظرسنجی راجهت شناسایی محصولات، خدمات و ویژگی های مورد علاقه مشتریان جمع آوری کند.
  • جهت مشاهده چگونگی تمایل مشتریان به استفاده از محصول یا خدمات خود و شناسایی مشکلات احتمالی آزمایش های لازم را انجام دهد.
  • محصول یا خدمات جدید خود راجهت آزمایش و درک چگونگی عملکرد آن در بازار در قسمت آزمایشی قرار دهد.
  • تغییرات داده های جمعیتی را، برای تعیین فرصت ها یا تهدیدات تجاری تجزیه و تحلیل کند.
  • در حال حاضر کمپانی هایی در دنیای مارکتینگ مانند ( keen، segment، ingrow ) به مشتریان جهت تسهیل تصمیم گیری داده محور که یکی از مهم ترین عاملین سود آوری و موفقیت برای کسب و کار شما هستند کمک های زیادی می کنند.
  • شما می توانید در پلتفرم اینگرو با ترکیب جامع داده ها،  داشبوردهایی را تعریف کنید و تعیین کنید که این داشبوردها برای چه کسی یا کسانی در تیم خواهد بود، و چه نوع معیارهایی، چارت ها و نمودارهایی برای آنها تهیه شود، مانند مقایسه ها، ترکیب روندها و … با استفاده از داده های به دست آمده از طریق این داشبورد های اختصاصی می توانید بهترین تصمیمات را برای کسب و کار خود بگیرید.

کاربرد های کلان داده در بازاریابی

یک تیم بازاریابی که برای جمع آوری اطلاعات و کار با تجزیه و تحلیل داده های بازاریابی تشکیل شده است، قدرت ایجاد مزایای بسیاری را به همراه دارد. یک برند تجاری می تواند بازاریابی خود را برای مخاطبانش شخصی سازی کند و باعث افزایش تجربه مشتری شود. تلاش های بازاریابی می تواند برای تولید قیف فروش و صرفه جویی در هزینه های خرید بهینه شود و محصولات نیز می توانند از اطلاعات مفیدی بهره مند شوند.

 داشبوردهای اختصاصی فروش در اینگرو ساخت یک قیف بصری (ویژیولایز) برای بنچ مارک (محک زدن) و پیش بینی اهداف آینده در برابر واقعیات فعلی را برای شما ایجاد می کند.

جهت اطلاع بیشتر  وارد این لینک شوید:

https://ingrow.co/how-to-analyze-customer-behavior-on-platform/

و برای نسخه کامل مقاله : بیگ دیتا در ایران

  • ۰۰/۰۳/۱۲
  • شاهین خلیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی