پلتفرم تحلیل داده مشتریان و بازاریابی داده محور

اینگرو مجموعه راهکارهایی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با تحلیل داده‌های مشتریان‌شان و استفاده از هوش‌مصنوعی فرایند بازاریابی و تصمیمات خود را داده‌محور کنند.

پلتفرم تحلیل داده مشتریان و بازاریابی داده محور

اینگرو مجموعه راهکارهایی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با تحلیل داده‌های مشتریان‌شان و استفاده از هوش‌مصنوعی فرایند بازاریابی و تصمیمات خود را داده‌محور کنند.

  • ۰
  • ۰

RFM به معنای تجزیه و تحلیل داده های معاملاتی گذشته و استفاده از این تحقیقات برای شناسایی بخشهای مختلف مشتری بر اساس سابقه خرید آنها است.

متخصصان RFM” معمولاً از آن در بازاریابی پایگاه داده و بازاریابی مستقیم استفاده می کنند، اما اخیراً “RFM Analysis” (آنالیز Rfm ) بسیار مورد توجه قرار گرفته و به طور گسترده ای در تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد.

برای نسخه کامل این مقاله روی لینک کلیک کنید 

مزیت اصلی آنالیز Rfm

مزیت اصلی آنالیز RFM این است که شما می توانید هر بخش را با توجه به آنچه که در مورد آنها می دانید بر اساس مرتبه آنها از شاخص های

  • recency (خرید اخیر)
  • frequency(تکرارخرید)
  • monetary value (ارزش پولی)

جداگانه آنالیز کنید.اکنون که دانستیم RFM مدلی است که از توان ترکیبی سه معیار مهم ، بیایید ببینیم معنی هر یک از این معیارها چیست.

ما معمولاً خریدها را بررسی می کنیم، اما مدل “RFM بر روی انواع دیگر تبدیل ها و همچنین استفاده از برنامه ها، اشتراک ها و غیره نیز اعمال می شود.
اگر بازاریاب تجارت الکترونیک هستید یا تجارت آنلاین خود را دارید، احتمالاً دائماً روی راه های پیشرفت و رشد تمرکز کرده اید. اگر چنین است و هنوز از مدل RFM” استفاده نمی کنید، یک فرصت عالی برای رشد را از دست می دهید.

 

 

مزیت اصلی آنالیز RFM این است که شما می توانید بر اساس  شاخص های سه گانه آن ها را جداگانه آنالیز کنید.

 

عملکرد پلتفرم اینگرو

امروزه پلتفرم هایی هستند که، وظیفه ی آنالیز مشتری و تقسیم بندی Rfm را برای محصولات شما برعهده میگیرند.اما محاسبه ی Rfm “ کار چندان پیچیده ای نیست.پلتفرم نوین “اینگرو” قابلیت متمایزی نسبت به سایرین برای کاربران خود ایجاد کرده که بسیار حائزاهمیت است.این پلتفرم دیتا را به صورت داینامیک و لحظه ای در حجم کلان ( Big Data ) گرفته و آنالیز می کند. همچنین قابلیت فرمول گذاری به صورت خطی هم برای کاربران فعال است.

تقسیم بندی مدل RFM

مدل “Rfm” می تواند به شما کمک کند تقسیم بندی را به یک سطح کاملا جدید برسانید.
از طریق آنالیز تقسیم بندی مشتری “RFM خواهید دید :

  • کسانی که جزو 1٪ مشتریانی هستند که بیشترین درآمد را برای شما به همراه دارند.
  • کدام یک از مشتریان شما وفادار هستند و بیشتر اوقات باز می گردند؟
  • چه مشتریانی ارزش پولی زیادی دارند، که در گذشته سفارش های کلانی می داده اند، اما  بازده آنها پایین آمده است؟ این به این معنی است که مدتهاست سفارش نمی دهند.

با تقسیم بندی بهتر RFM، قادر خواهید بود بخشهای خاصی را بر اساس نیازها و تنظیمات به صورت شخصی برای مشتریان تنظیم کنید. همچنین، بسته به تجارت خود، ممکن است قادر به مشاهده و استفاده از الگوی مصرف کننده برای پیش بینی نیازهای مشتریان فعلی خود باشید.

چرا RFM مهم است؟

شما به عنوان یک مدیر بازاریابی یا یک مالک تجارت الکترونیکی، ممکن است در مورد بسیاری از جزئیات مشتریان جدیدی که به دست می آورید وسواسی رفتار کنید تا هدف گذاری و هزینه ها را بهینه کنید.
ممکن است آن ها را دریک نگاه نسبت به سن، جنس، درآمد ​​، رفتار خرید و بسیاری اطلاعات دیگر بسنجید تا مطمئن شوید که هدف مناسب را انتخاب کرده اید. اما در مورد مشتریانی که این فرآیند را گذرانده اند و شما قبلاً وقت، هزینه و تلاش زیادی برای آنالیزخرید آنها صرف کرده اید چطور؟ چرا اجازه می دهید آنها به راحتی از در بیرون بروند؟ به خصوص که یخ آن ها شکسته شده است – آنها حداقل یک بار به شما اعتماد کرده اند و برخی از آنها درآمد مهمی برای شما به ارمغان آورده اند.   برخی از آنها سپس به سمت بهینه سازی تبلیغات، صفحات فرود، UX،  حرکت می کنند، اما مشتری یا بازدید کننده موجود را کاملاً نادیده می گیرند، حتی اگر فضای زیادی برای شخصی سازی، فروش متقابل، فروش بیش از حد و البته معاملات مکرر وجود داشته باشد. افراط در هرحالتی اشتباه است. شما باید برنامه ریزی صحیح داشته باشید.
پلتفرم “اینگرو”، با ساختاری نوین به کاربران اجازه می دهد تا از طریق فرمول های خطی RFM” ودیگر KPI (شاخصه عملکرد کلیدی) ها را محاسبه کرده و در داشبورد های شخصی ذخیره کرد.

RFM چه کاری می تواند برای ما انجام دهد؟

 

مزیت اصلی مدلRfm، پتانسیل بهینه سازی آنچه شما در حال حاضر دارید است – مشتریان فعلی، UX، خدمات مشتری، محصول و در نتیجه هدف قرار دادن منابع به جای هدر دادن آن ها.
این بدان معنی است که می توان بخش عمده ای از پول، وقت و تلاشی را که مشتری برای یک بار خرید انجام داده است را ببنید و صرفه جویی کنید.

 

مشاغلی که از بازاریابی RFM”استفاده می کنند، می توانند از بینشهایی که از تحلیل RFM” می گیرند استفاده کنند و میزان ماندگاری خود را افزایش دهند.

 

نگهداری مشتری را که 6 تا برابر 7 ارزان تر از جذب مشتری جدید است، و همچنین یک روش خوب برای به حداکثر رساندن طول عمر کسب و کار شما است را ترتیب می دهد.

به علاوه، طبق مطالعه ای توسط Frederick Reichheld از شرکت Bain می گوید:

«افزایش میزان ماندگاری شما به میزان 5٪ می تواند منجر به افزایش 25٪ تا 95٪ سود شود..»

 

“RFM” یک روش تقسیم مشتری مبتنی بر داده است که به بازاریابان امکان تصمیم گیری تاکتیکی را می دهد. بازاریابان را قادر می سازد تا به سرعت کاربران را در گروه های همگن شناسایی و تقسیم بندی کرده و آنها را با استراتژی های بازاریابی متمایز و شخصی مورد هدف قرار دهند. این امر به نوبه خود باعث بهبود تعامل و حفظ کاربر می شود. حال دانستیم که این امر مهم زیاد هم سخت نیست.چیزی که مهم است، گرفتن دیتا به صورت داینامیک و پردازش لحظه ای آن ها است. پلتفرم “اینگرو” همه ی دیتا های مشتریان شما را دسته بندی و ذخیره میکند. سپس شما می توانید به صورت شخصی برای RFM” و دیگر KPI ها فرمول های خطی  براساس پارامترهای مورد نظرتان ایجاد کنید، و بعد دیتاهای به دست آمده را در داشبورد های شخصی ذخیره کنید.این قابلیت، پلتفرم “اینگرو” را نسبت به سایر رقبا متمایز می کند.

  • ۰۰/۰۳/۰۹
  • شاهین خلیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی