پلتفرم تحلیل داده مشتریان و بازاریابی داده محور

اینگرو مجموعه راهکارهایی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با تحلیل داده‌های مشتریان‌شان و استفاده از هوش‌مصنوعی فرایند بازاریابی و تصمیمات خود را داده‌محور کنند.

پلتفرم تحلیل داده مشتریان و بازاریابی داده محور

اینگرو مجموعه راهکارهایی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با تحلیل داده‌های مشتریان‌شان و استفاده از هوش‌مصنوعی فرایند بازاریابی و تصمیمات خود را داده‌محور کنند.

  • ۰
  • ۰

امکانات پلتفرم اینگرو

تعبیه نرم افزار جمع آوری و آنالیز داده های اینگرو، در نرم افزار CRM باعث موفقیت بیشتر و با ارزش شدن نرم افزارهای CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری می شود.

  اجازه دهید ابتدا منظور و مفهوم "تعبیه شده" را بیان کنم

منظور از تجزیه و تحلیل تعبیه شده (جاسازی شده) نصب API بصری و یکپارچه اینگرو، در برنامه های فرآیند کسب و کارها است که اطلاعات و ابزارهای تحلیلی مرتبط را ارائه میدهد تا کاربران بتوانند در برنامه هایی مثل CRM  که هر روز استفاده می کنند هوشمندانه و کارآمدتر کار کنند.

همه متخصصان کسب و کارها میگویند که این روزها داده ها طلا هستند. زیرا می تواند در مورد مشتریان ما چیزهای زیادی به ما یاد دهند و ما با اطلاعات کافی می توانیم تعیین کنیم که آنها چه می خواهند، و در آینده چگونه عمل می کنند و تاریخچه کاملی از اقدامات گذشته را نیز در هر لحظه ارائه دهند. پلتفرم های بازاریابی داده محور مانند اینگرو، قابلیت پیش بینی آینده را به شما می دهد! چگونه؟ ما مقاله ی گسترده ی "چگونه مشتریان خود را با استفاده از داده هایشان خوشحال کنیم"را آماده کردیم تا به بهترین شکل ممکن به این سوال پاسخ داده باشیم.

 

با این توصیف بیایید در مورد نقش داده های CRM بیشتر صحبت کنیم.

نقش داده های CRM

 هنگام توسعه نرم افزارCRM ، عاقلانه است که توجه داشته باشیم که ما خواهان دسترسی به انواع تجزیه و تحلیل ها و داده های مشتریان هستیم و باید به این هدف برسیم.

 در حال حاضر بیشتر کسب و کارها با توجه به اهمیت داده ها،  داده هایی را در CRM جمع آوری می کنند. این کار خوبی است اما کافی نیست، در تحقیقی که ما انجام دادیم بیشتر آنها می خواهند CRM را همراه با یک برنامه کاربردی یا سامانه ای آسان، ساده و منعطف یا یک سیستم عامل تجزیه و تحلیل که بتوانند داده ها را بصورت جامع و بصری داشته باشند تا بواسطه آنها پرفورمنس خود را بالا ببرند. زیرا اگر نتوانند تجزیه و تحلیل مورد نظر خود را از آن  بدست آورند، مأیوس خواهند شد و به همین دلیل  راه حل CRM کارکرد خوبی برای آنها نخواهد داشت.

شما این مطلب را میدانید که توجه به معیارهای مشتری (Customer-facing metrics) یا درک معیارهای مشتری  مهم ترین کلید پیشرفت در دستیابی به موفقیت نسبت به یک رقیب است؟

راه حل و توجه به معیارهای مشتری، هنگامی که میخواهید ارزش محصول تان  را برجسته کنید این است که امکان به اشتراک گذاری داده ها و کارایی عملکرد محصول تان را در قسمت فرانت با مشتریان خود فراهم کنید.

اما ترفند اینکار چیست؟

ترفند این است که شما باید داده هایی را سازماندهی، توزیع و معیار قراردهید که (این داده ها) از احساس مشتریانتان و از نظر منطق آنها جمع آوری (collect) شده باشد. اگر احساس و نظر آنها را درک نکنید چگونه آنها می توانند به پیشنهاد های شما عمل کنند؟ توجه کنید، اعداد و متریک ها  فقط باید اعدادی باشند که زمینه مشخصی دارند و از احساس مشتریانتان در فرانت(قسمتی از سایت یا پلتفرم شما که مشتریان آن قسمت را درصفحه نمایش می بینند و با آن تعامل دارند) کسب کرده اید.

 

چالش های فعلی که نرم افزار های CRM با آن روبرو هستند:

ایده استفاده از اکثر راه حل های CRM، این است که شما روابط تجاری تان را با مشتری مدیریت کنید. همچنین برای مدیریت ارتباطات تجاری، مشتریان، فعالیتهای منجر به فروش، فروش یا بستن قرارداد، وظایف و تفکیک فعالیت کارمندان و...از CRM استفاده شود.

اما آیا آنچه مشتریان CRM  اکنون و بیش از هر زمان دیگری می خواهند فقط همین است؟

 آنها یک راه حل بهتر برای تجزیه و تحلیل تمام اطلاعاتی که جمع آوری می کنند می خواهند، آنها باید این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند و برنامه های رشد کسب و کارشان را بر اساس این معیارها عملیاتی کنند و پیش بروند، کلید اصلی برای پشبرد فروش آنها داده ها است.

با ترکیب نرم افزار CRM خود با API های تجزیه و تحلیل اینگرو، می توانید به داده های استفاده نشده دست پیدا کنید(استفاده از داده های استفاده نشده) و متعجب خواهید شد که چه گنج پنهانی را در خانه داشته اید و از آن بی خبر بودید. آنها را تجزیه و تحلیل کنید و برای آنهاKPI  های لایو تعریف کنید(آموزش ایجاد kpi ) و آنها را در داشبوردهای تعاملی مانیتور کنید و نمودارهای خطی، میله ای، دایره ای، نقشه ها و موارد دیگر را در اختیار داشته باشید و با آنها چشم انداز خوبی درباره پیشرفت کارها در تجارت داشته باشید.

مثالی از ساختن kpi  های مختلف

به عنوان مثال، اگر می خواهید بدانید کدام گروه های سنی بیشترین محصولات را خریداری می کنند، یا چه گروه سنی محصولات شما را می بینند و نمی خرند و یا چه بخش هایی از صفحات شما برای آنها جذاب هست یا نیست و یا اگر مردد هستند برای آنها در همان لحظه push   بفرستید و بتوانید  داده های انها را تجزیه و تحلیل کنید تا اطلاعات دقیق مورد نظر آنها را به نمایش بگذارید و نتایج آن به شما بگوید که در چه مواردی باید بازاریابی و تبلیغات خود را کم یا زیاد کنید، آری، باید برای هزاران اقدامی که شگفت زده شوید به این داده ها دسترسی بلادرنگ داشته باشید.

با در نظر گرفتن داده هایی که قبلاً در نرم افزار CRM شما جمع آوری شده بود و با بکارگیری اینگرو به خود این قدرت را بدهید تا با آگاهی بیشتر تصمیمات کلیدی بگیرید.

 

انتخاب داشبوردهای فروش برای تعبیه در نرم افزار کسب و کارها

بیاید به معیارهای این بازی نگاهی دوباره بیندازیم.

 بیشتر نرم افزارهای CRM مواردی مانند اطلاعات زیر را جمع آوری می کنند:

نام ها

ایمیل ها

شماره تلفن ها

وب سایت ها

قرارهای ملاقات و ...و دسته های رسانه های اجتماعی و غیره

کسب و کارهای داده محور (data driven ) نیاز دارند که با ترکیب جامع داده ها داشبوردهایی را تعریف کنند و تعیین کنند که این داشبوردها برای چه کسی یا کسانی در تیم خواهد بود، و چه نوع معیارهایی، چارت ها و نمودارهایی برای آنها تهیه شود، مانند مقایسه ها، ترکیب روندها و ...

بطور مثال سه نوع داشبورد فروش را  در زیر برجسته (های لایت) می کنیم:

  • داشبورد "مدیریت فروش"
  • داشبورد "فروش فردی"
  • داشبورد "معاملات شرکت"

 

داشبورد فروش فردی

داشبورد فروش فردی یک داشبورد برای گزارشات فروش های فردی است.

روشی را خلق کنید که نمایندگان فروش تان چگونگی فروش هفته، ماه، سال و پیشرفت لحظه ای را مانیتور کنند. این امر می تواند به ایجاد انگیزه برای تیم های فروش بر اساس فروش در یک بازه زمانی کمک نماید .آنها هم باید به داشبوردهای مورد نیازشان دسترسی داشته باشند. این دسترسی را شما برایشان تعریف کنید به آنها ابزار بدهید تا راحت تر و سریعتر کارشان را انجام دهند.

این امر همچنین به نمایندگان فروش با استفاده از این سیستم امکان می دهد تا ببینند که آنها از نظر عملکرد خود چگونه عمل می کنند. نمایندگان فروش حتی می توانند نتایج فعلی خود را با روزها، هفته ها یا ماه های گذشته مقایسه کنند تا بدانند که آیا در حال بهبود هستند و یا کجا باید تلاش خود را دو برابر کنند.

یک داشبورد فروش قوی برای نمایندگان فروش، عملکرد فروش فردی را با معیارهایی مانند آنچه در زیر آمده است ردیابی و نظارت می کند

میتینگ یا جلسات فروش رزرو شده بر اساس اهداف از قبل تعین شده به شما تصویر واضحی از شرایط فعلی که در حال حاضر در آن هستید در مقایسه با هر زمان مشخص نسبت به اهداف پیشین خود و همچنین نحوه تلاش فعلی شما در مقایسه با ماه گذشته ارائه میدهد.

فرصت های پیش بینی شده برای فروش یا انعقاد قرارداد فروش فرصت های برجسته ای را بر اساس مدت زمانی که لیدها در فانل بودند را به شما نشان می دهند و می توانید آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

معاملات موفق، در ماه جاری چند معامله موفق در مقیاس هفتگی نسبت به آخرین معامله داشته اید.

معاملات از دست رفته، در ماه جاری در معاملات هفتگی در مقایسه با ماه گذشته چند معامله از دست داده اید

فروش یا درآمد قطعی، چه میزان فروش در این ماه و در هر هفته بدست آورده اید؟

نرخ فروش های انجام شده، تکرار این نوع محاسبات از شما وقت زیادی خواهد گرفت و خسته کننده خواهد بود که میزان قراردادهای بسته شده فعلی تان را پیوسته محاسبه کنید، اما این سیستم به راحتی و پیوسته و مکرر و سریع و به شکل های متفاوت برای شما این کار را انجام میدهد. به این مقدار هم دلخوش نباشید، هر آنچه می خواهید را کوئری بزنید و خواسته هایتان را تعریف کنید و نتایج را بصورت آنی ببینید.

ردیابی زمانی، بطور منظم زمان را مانیتور کنید که هر مشتری چه زمانی را ازشما گرفته است، مقدار زمان هایی را که صرف کردید در جلسات، تماس ها، ارسال نامه ها و ایمیل ها... برای لیدهایی که پیش بینی کرده بودید.

با توانایی تجسم داده ها در سطح فردی، بینش بهتری در مورد عملکرد فردی و زمینه های بهبود پیدا خواهیدکرد.

 

ادامه مقاله به صورت جامع در این لینک آورده شده است

  • ۰۰/۰۲/۱۴
  • شاهین خلیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی