پلتفرم تحلیل داده مشتریان و بازاریابی داده محور

اینگرو مجموعه راهکارهایی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با تحلیل داده‌های مشتریان‌شان و استفاده از هوش‌مصنوعی فرایند بازاریابی و تصمیمات خود را داده‌محور کنند.

پلتفرم تحلیل داده مشتریان و بازاریابی داده محور

اینگرو مجموعه راهکارهایی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با تحلیل داده‌های مشتریان‌شان و استفاده از هوش‌مصنوعی فرایند بازاریابی و تصمیمات خود را داده‌محور کنند.

  • ۱
  • ۰

فعالیت هایی که یک فروشگاه برای افزایش احتمال خرید مجدد مشتری انجام می دهد، ضمن اینکه بر افزایش سود هر خرید تکراری تمرکز دارند.

"بازاریابی بازگشتی" چگونه در مراحل نهایی بازاریابی چرخه عمر مشتری قرار می گیرد؟

در ابتدای چرخه حیات، بازاریابی اکتسابی باعث ایجاد آگاهی از برند) Brand awareness )، جلب توجه، آموزش مخاطبان و در نهایت تبدیل افراد به خریدار می شود. در پایان چرخه حیات، بازاریابی بازگشتی، اگر خریدار از قفس پریده باشد، خریدار را به داخل چرخه خرید بازمی گرداند، یا آنها را به عنوان یک مشتری فعال و درگیر در چرخه، پرورش می دهد.

 

اهداف بازاریابی بازگشتی  ( ریتنشن مارکتینگ) :

  • نرخ بازگشت مشتری را افزایش دهید و مشتریان گذشته را به چرخه خرید برگردانید.
  • کاهش نرخ ریزش مشتری و حفظ مشتریان موجود در چرخه خرید.
  •  تعداد دفعات خرید (Frequency ) را در نظر بگیرید و مشتریان را وادار کنید که بیشتر اوقات وارد چرخه خرید شوند.

چه موقع باید از کمپین های بازاریابی بازگشتی استفاده کرد؟

  • کمپین معاشرت سازمانی(Onboarding Campaigns): سیستمی را برای استقبال و پرورش مشتریان فعلی و مشتریان جدید طراحی کنید که آنها را به اوج هیجان برساند. اولین برداشت شگفت انگیز را ایجاد کنید که با مشتریان باقی بماند و آنها را بازگرداند.

 

  • کمپین مشتریان فعال : مشتریانی را که مرتباً به برند شما بازمی گردند را فراموش نکنید. ایجاد راهکارهایی برای ادامه ارتباط و آموزش این مشتریان اختصاصی بسیار مهم است، حتی اگر به نظر برسد که آن ها هیچ گاه نمی روند.

 

  • کمپین مشارکت مجدد مشتریان : مشتری \"گمشده\" می تواند کسی باشد که اشتراک پرداختی را انتخاب کند یا بیش از یک سال به تجارت شما برنگشته باشد. یک کمپین مشارکت مجدد برای جذب دوباره آنها چاره کار است.

 

 

 

نحوه محاسبه سود بازگشت مشتری

 

با توجه به اینکه شما اهمیت بازاریابی بازگشتی را درک کردید، بیایید در مورد سودی که در مقابل تلاش شما نتیجه می دهد، بحث کنیم. در اینجا همه مواردی که باید برای محاسبه این معیار مهم بدانید آمده است.

 

  1. اطلاعات مورد نیاز شما

برای اندازه گیری میزان بازگشت مشتری به چه مواردی نیاز دارید؟

 

یک دوره زمانی انتخاب کنید. ترجیحاً یک بازه زمانی طولانی تر - مثلاً یک چهارم سال، اگر نه یک سال - تا دقیق ترین اندازه گیری را برای خود انجام دهید. سپس، باید تعداد مشتریان را در ابتدای آن دوره زمانی، پایان آن دوره زمانی و مشتریان جدیدی که در آن دوره خریداری کرده اند، بدانید.

 

  1. فرمول محاسبه برگشت مشتری  (Retention Rate) 

فرمول کاملاً ساده است. تعداد مشتریانی است که در پایان آن دوره زمانی داشته اید، منهای تعداد مشتریانی که در آن دوره جذب کرده اید - تقسیم بر تعداد مشتریانی که در ابتدای دوره زمانی داشته اید. سپس آن عدد را در 100 ضرب کنید و حالا درصد مشتریانی که برگشته اند را دارید.

به عنوان مثال، اگر با 100 مشتری شروع کنید، 15 مشتری جدید به دست آورید و با 105 مشتری به پایان برسید، فرمول شما به این شکل خواهد بود:

 

 90%= 100 *(100 / (105-15))

 

میزان بازگشت 90٪ بسیار خوب است، اما شما همیشه باید برای صد درصد تلاش کنید.

 

جمع بندی: برای بازرگانان تجارت الکترونیکی، بازاریابی بازگشتی اختیاری نیست، بلکه یک ضرورت است. اگر بازرگانان نیمی از وقت و انرژی خود را که صرف جذب مشتریان جدید می کنند، صرف نگه داری مشتریانی که در حال حاضر دارند کنند، فروش آنها سر به فلک می کشد. همان طور که دانستید، شناخت کامل مشتری یکی از مهم ترین ارکان بازاریابی بازگشتی است. پلتفرم اینگرو، به صورت لحظه ای و داینامیک دیتاهای مشتریان شما را جمع آوری، آنالیز و در داشبورد های اختصاصی ذخیره می کند. به این طریق راه کارهای بازگشت مشتری را برای شما در نظر می گیرد و میزان بازگشت مشتری را برای شما محاسبه می کنند.

منبع این مقاله از سایت اینگرو هست. منبع

  • ۰۰/۰۱/۳۱
  • شاهین خلیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی